Wednesday, June 13, 2012

Bernardo García Cendán, O CURA AMIGO

DOU AQUI CABIDA A Esta NOTICIA QUE ME CHEGA DE MANS DOS COMPAÑEIROS DE "LEFRE DE CALDERETA"

Onte,día 12,enterámonos dunha triste noticia que queremos comunicarvos: faleceu Bernardo García Cendán.
Bernardo,coñecido hai anos como “ o cura do muelle” ,Don Bernardo para a rapacería do barrio de Ferrol Vello,nacera en Vilalba,estudara no Seminario de Mondoñedo e nos anos setenta foi destinado ó barrio portuario de Ferrol.
A súa chegada e posterior estancia ,non pasou desapercibida tanto entre a xuventude como nos ambientes culturais da cidade.
Foi un dos fundadores do Ateneo Ferrolán onde colaborou durante anos,sendo moi valorada a súa contribución ó éxito de Carmina Burana cando,por iniciativa do Ateneo,se presentou na concatedral de San Xiao,sendo Bernardo o tradutor dos seus textos ,do latín ó galego.Partici-pou tamén na fundación da Asociación Galega de Socioloxía.
Era profesor de socioloxía no campus de Lugo.
Bernardo era unha persoa solidaria e participativa cun profundo amor ó seu país e sobor de todo as persoas que o constituen.
O seu traballo pastoral no barrio de Ferrol Vello foi valorado e agradecido tanto por crentes como non crentes.
O pasado mes de Maio colaborou con “ Lefre de Caldereta” ,formando parte dunha mesa redonda que,para falar dos cregos que tanto no franquismo como na transición política tomaron posicións comprometidas e solidarias,celebramos no auditorio de Caixa Galicia.
Amigo e socio de Lefre de Caldereta, a súa memoria agroma camiños de solidaridade.
A morte de Bernardo,estamos seguros non deixará indiferente a ningunha das persoas que o coñeceron


En los años pasados en Ferrol, participó activamente en la vida sociocultural de la ciudad. Destacó especialmente la participación en la fundación de instituciones como el Ateneo Ferrolán o ASFEDRO para asistencia de la drogadicción. Colaboró con estudios sociológicos para el Concilio Pastoral de Galicia, para AAVV y para el consejo nacional de la JIC de Madrid. También fue miembro fundador de la revista "Encrucillada" y de la asociación "Irimia". Fue coautor del libro Meudon, une approche pastorale (París, 1970) y del libro Catolicismo en España (I.S.A. Madrid, 1985). Fue autor del capítulo "Ferrol, estructura e identidade" (en O Feito diferencial galego, tomo III, editada por el Museo do Pobo Galego, 1991). Colaboró con artículos en prensa, pero especialmente en diferentes revistas como la citada "Encrucillada", "Lucensia", "Guía dos Libros Novos", "Tempos Novos", "Irimia", etc. Compuso textos para cantos litúrgicos, así como otros que fueron musicados por el Padre Feixóo, Miguel Varela y por grupos folk como Fuxan os Ventos ou Saraibas.

Falleció el sacerdote Bernardo García Cendán. Fue párroco del Socorro e intenso colaborador en obras sociales y culturales

A los 71 años de edad falleció en el hospital Polusa de Lugo el sacerdote y profesor universitario Bernardo García Cendán, que fue párroco del Socorro en Ferrol Vello e importante colaborador e impulsor de obras sociales en Ferrolterra.
El acto del sepelio tendrá lugar mañana jueves, día 14, en el cementerio vilalbés, después del funeral que se oficiará en la iglesia parroquial de Santa María de Vilalba.
Párroco en Ferrol Vello
Bernardo garcía nació en Vilalba el 11 de abril de 1941.Realizó estudios eclesiásticos en Mondoñedo. Se licenció en Filosofía en la Universidad Católica de París y en la Pontificia Salamanca y en Sociología en la Universidad de París. Fue profesor en el Seminario de Mondoñedo. Posteriormente fue párroco de Nuestra Señora del Socorro de Ferrol hasta el año 1987. Simultáneamente fue profesor de la Escuela de Relaciones Industriales de Ferrol (antes Graduado Social). También ocupó los cargos de encargado de la Oficina de Sociología de la diócesis de Mondoñedo, profesor de la Escuela de Teología de la misma diócesis y profesor de Filosofía en el Colegio Peleteiro de Santiago. Desde 1987 ejerció como profesor de Sociología en la Universidad de Santiago de Compostela, Campus de Lugo.
Intensa labor pastoral, cultural y social
En los años pasados en Ferrol, participó activamente en la vida sociocultural de la ciudad. Destacó especialmente la participación en la fundación de instituciones como el Ateneo Ferrolán o ASFEDRO para asistencia de la drogadicción. Colaboró con estudios sociológicos para el Concilio Pastoral de Galicia, para AAVV y para el consejo nacional de la JIC de Madrid. También fue miembro fundador de la revista “Encrucillada” y de la asociación “Irimia”. Fue coautor del libro “Meudon, une approche pastorale” (París, 1970) y del libro “Catolicismo en España” (I.S.A. Madrid, 1985). Fue autor del capítulo “Ferrol, estructura e identidade” (en O Feito diferencial galego, tomo III, editada por el Museo do Pobo Galego, 1991). Colaboró con artículos en prensa, pero especialmente en diferentes revistas como la citada “Encrucillada”, “Lucensia”, “Guía dos Libros Novos”, “Tempos Novos”, “Irimia”, etc. Compuso textos para cantos litúrgicos, así como otros que fueron musicados por el Padre Feixóo, Miguel Varela y por grupos folk como Fuxan os Ventos ou Saraibas



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...